Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Cozy Elements
Th. Nielsensgade 95
7400 Herning
CVR nr.: DK35343458
Telefon: +45 23 26 97 20
E-mail: 

Betaling

Cozy Elements modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.

Ved køb igennem www.cozyelements.dk vil navnet; “Cozyelements.dk” fremgå på kundens kontoudtog.

Levering

Vi pakker og sender dine varer, så du har dem inden for 1-3 hverdage.

GRATIS Levering og fragt i hele Danmark (undtaget Grønland og Færøerne, samt ikke brofaste øer) ved køb for over kr. 499,- inkl. moms*

* Gælder dog ikke for store krukker, møbler og stålvarer, hvor fragten bliver beregnet separat. Se vejledning i tekst under den enkelte varer. Eller kontakt os gerne på info@cozyelements.dk for spørgsmål, eller benyt  kontaktformularen i kundeservice under “kontakt os”

Der er også mulighed for gratis afhentning ved Cozy Elements i Herning – tryk Click ‘n’ Collect – når du er i betalingsvinduet.

Ved ikke lagerførte varer – kontakt os venligst.

Leveringsmetoder

Du kan både vælge hjemmelevering eller levering til en pakkeshop – det vælger du helt selv.

Hvis du skal have leveret en pakke til din arbejdsplads, er det vigtigt, at du vælger GLS Erhverv.

Returnering

Ved returvarer og ombytninger bedes du sende en mail på retur@cozyelements.dk – så vi hurtigst muligt kan registrere den og behandle returordren.

HUSK! at påføre ordrenummer og den mail der er brugt ved købet. Så sender vi en returpakke seddel.

Returfrist af ubrugte varer

Ønsker du at returnere eller ombytte varer skal dette ske senest 14 dage efter, at du har modtaget varerne. Det er vigtigt, at varen er ubrugt og har samme stand som ved modtagelsen, og sendes retur i den emballage som varen er modtaget i, eller er tilsvarende sikkert emballeret for sikker forsendelse. Vi forbeholder os retten til at, afvise ombytning eller refundering, hvis varen ikke lever op til dette kriterie eller er påført skade under returnering, hvor det kan påvises at skaden skyldes for dårlig emballering.

Fragten for returvarer koster kr. 50 som fratrækkes når din betaling ved  refundering.

Vi betaler fragten for godkendte reklamationer. Husk at gemme kvittering for  varer indleveret til returnering.

Du kan ikke fortryde en varer ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl og mangler i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering eller brug af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Reklamationer indenfor 14 dage vil altid være rettidige. Når varen returneres skal den pakkes i forsvarlig emballage jvf. afsnittet vedr. Returnering – Cozy Elements vil dække  returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Cozy Elements
Th. Nielsensgade 95
7400 Herning

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
  • Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
  • Aftaler indgået på offentlig auktion.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus
Toldboden 2,
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: